donderdag, april 28, 2011

Darkroom Door - My Stamp Storage

Not too long ago, one box was enough to hold my Darkroom Door stamps. But my collection is much bigger now, and I had to think of something else to store them.
Nog niet zo lang geleden was 1 plastic box voldoende om mijn Darkroom Door stempels in op te bergen. Maar mijn collectie is flink gegroeid, en ik moest een andere oplossing zoeken.

I love that these stamps come in tins, DVD size. Before cutting up a new set, I stamp a vellum index sheet first, and laminate it.

De stempels worden verkocht in prachtige blikjes, DVD formaat. Voor elke nieuwe set maak ik eerst een index sheet op vellum, dat ik lamineer. Dan pas knip ik de stempels uit.

I'm using a DVD cabinet for my tins.
De blikjes zijn opgestapeld in een DVD rek.

The title of each set is written on a sticky label.
Op de voorkant zijn etiketjes geplakt, met de naam van elke set.

I ordered more empty tins for the background stamps and photo stamps.
Nog een paar lege blikjes besteld bij Art Journey, voor achtergrondstempels en fotostempels.

Each tin can hold 2 background stamps or 4 photo stamps.
In elk blikje kunnen 2 achtergrondstempels, of 4 fotostempels.

I keep my leftover stamped images in the tins too. So easy when I need a quick card :)
Gestempelde afbeeldingen die ik niet meteen nodig heb, of teveel gestempeld, bewaar ik ook in de blikjes. Handig als ik eens snel een kaartje nodig heb.

Rachel Greig from Darkroom Door collected more storage ideas on Darkroom Door blog in this blogpost: CLICK
Rachel Greig van Darkroom Door verzamelde nog meer leuke bewaartips op Darkroom Door's blog hier: KLIK


Darkroom Door Stamp Storage

19 opmerkingen:

  1. I'll send details of how to get to my house lol

    Very impressive.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, wat netjes en wat een voorraad, maar ja je moet ook veel kaarten maken niet waar? dan heb je ook veel nodig.... merk ik zelf ook al, hahaa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja, hier staat voor een klein kapitaaltje....maar ik beken, mijn stempelvoorraad wordt ook steeds groter. Je brengt me op ideeen...thanks Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very neat, tidy and space saving !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat netjes allemaal!
    En wat een heerlijke stempelvoorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtige voorraad en zo mooi opgeborgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom graag een dagje bij je stempelen!!;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig idee, dat probleem van ruimte gebrek heb ik ook. Goede oplossing. Ga ik aan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n blikjes mogen in 't zicht staan, ze zijn ook heel decoratief!
    Goed idee om die achtergrondstempels ook in blikjes te bewaren. En zo'n 'leftovers' in die doosjes steken moet ik ook eens doen, dat zorgt voor verrassingen af en toe denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, dit is wel heel mooi zo! Goed idee!! En heerlijk zo veel mooie blikjes met zeer mooie inhoud!
    dat mag wel in de kamer staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die cd en dvd rekken zijn toch ook multifunctioneel, goed opgelost hoor! Ziet er ook nog eens er leuk uit op deze manier. Wel erg "rot" hoor dat het niet meer in je eerste opslagbox pastte ..... ha ha!
    Veel plezier van je nieuwe opslagplek. Ik zag dat er nog wel een hoop lege ruimte in dat dvd kastje zat .....
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh you have soooo many beautiful stamps and your storage solution is perfect! Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great idea! I have my unmounted rubber in looseleaf binders. The see through leaves have pockets - supposed to hold baseball cards, but works for the smaller stamps. Larger ones are in larger pockets. I'll have to show that all sometime on my blog.
    Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oei oei oei, dat zijn een boel stempels bij elkaar :) mooi al die blikjes zo gestapeld, en ruimte voor meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waaauuuww,
    wat netjes
    en zooooveel leuke stempels
    super
    veel plezier met alle materialen, wij zien de mooie resultaten graag op je blog (-:
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  16. That cabinet filled with the tins is a true treasure trove. Plus, it looks so neat and tidy!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love the way you store your stamps - and what a beautiful collection you have! Drool, drool :)
    Jenni

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.