zaterdag, april 20, 2013

Black & White - 142

 Hermine challenged me to try the technique from the workshop she hosted during the ARTSpecially event in Zeist. After my first trial on black cardstock I switched to a white tag, and used black Archival Ink and white acrylic paint.
What I learned (see my first trial below):
-A simple stamp works best
-You need a really white opaque ink to stamp on black cardstock
Hermine daagde me uit om iets in zwart-wit te maken met de techniek van haar workshop tijdens het ARTSpecially event in Zeist.  Na mijn eerste poging op zwart papier, draaide ik de techniek om en werkte met een wit label, zwarte Archival inkt en witte acrylverf.
Ik heb gemerkt (zoals je kan zien op de foto hieronder):
-dat je best een eenvoudige stempel kiest
-dat je een witte inkt nodig hebt die echt wit blijft op zwart papier 

Dank je wel voor de uitdaging Hermine!


Het boekje met al de technieken/workshops van het event in Zeist is in verschillende stempelwinkels te koop.  

I used:
-Darkroom Door stamps:  Carved Flowers, Scratches Background, All Occasions
-Ranger Archival Ink #Jet Black, white acrylic paint.

15 opmerkingen:

  1. supermooi zwartwit label! Hermine's concept is gaaf, leuk dat ze je uitdaagde. Je nam de handschoen met veel succes op :) Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Godelieve, de uitdaging is geslaagd en met succes afgehandeld ! Erg mooi gedaan.. en he tis beslist waar dat een simpele stempel het mooiste resultaat geeft denk ik...

    liefs Dianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi he! Goed gelukt met één van je bloemetjes in de hoofdrol. Prachtig met die scratches erover. En 'recht' ipv gescheurd vind ik ook wel mooi.
    Ik vind anders dat probeersel ook wel mooi, zien we vast nog wel een keer een stukje van op één van je scrapkaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is een prachtige tag geworden. Weer een mooi zwart/witproject.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn die zwart-wit projectjes van jou toch leuk !!!
    Groetjes Berdien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi uitgewerkt ! Ja, een goede witte inkt die echt dekt, is niet zo eenvoudig te vinden. Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals altijd weer een schitterend resultaat. Ook heel inspirerend. Dat zwart-wit is een beetje besmettelijk(LOL). Ik merk dat ik ook weer wat hebt gemaakt in die sfeer. Gr. Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er prachtig uit, ben blij dat je de uitdaging hebt aangenomen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat is dit een gave uitvoering van de techniek die Hermine ons op de AS leerde! Echt super gaaf en een heel inspirerende aanvulling op de techniek!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jouw zwart/wit labels zijn supermooi! Dat omdraaien van de techniek is ook leuk! Dank je voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opnieuw een echt mooie zwart-wit creatie met toffe effecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat moi! Jou stempel komt zo schitterend uit! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zwart-wit heeft "iets" en dit straalt echte klasse uit. Heel mooi !
    Groetjes Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi Godelieve! Ik herkende er meteen de workshop van de Art Specially in. Mooi uitgewerkt hoor!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.