woensdag, februari 17, 2016

Inspiration Wednesday - #14

Painted flowers in my Inspiration Wednesday art journal.
Bloemen geschilderd in mijn Inspiration Wednesday art journal.

This spread started with a coat of black gesso.
Eerst een laag zwarte gesso aangebracht.

Then I had a go at painting flowers with acrylic paint.
Daarna geprobeerd om bloemen te schilderen met acrylverf.


Fine dots and lines are done with Dina Wakley's paint tubes, with a fine tip applicator attached.

De dunne lijntjes en stipjes deed ik met verftuben van Dina Wakley, waar een fine tip applicator op gezet werd.


I used a lot of colors.
Veel verschillende kleurtjes gebruikt.

I used:
Black gesso:  Ranger
White gesso:  Talens Amsterdam
Acrylic paint:  Talens Amsterdam, Caran d'Ache, Dina Wakley
Dina Wakley Fine Tip Applicator


*************

After making so many bulky spreads, my art journal can't be closed anymore.  I hope to show you next Wednesday how I solved that.
Ondertussen is mijn art journal zo dik geworden dat het niet meer dicht kan.  Hoe ik dat probleem aanpak hoop ik volgende week woensdag te tonen.

6 opmerkingen:

  1. Oh this is so, so beautiful, how creative you are, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous - love the colours against the black, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die kleuren op de zwarte onderlaag wow! En zo'n mooie detailfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love the vibrant colours against the black.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)