zondag, februari 11, 2007

Ecoline background

Quite often I receive email about "how to use Ecoline". Here's one way you can use it. I made some step by step pictures, while making this background. You really have to work very quick with this ink. In fact the result would have been better if I didn't have to put my brushes down and make a picture after each step. It would have been a more blended look.
Vrij vaak krijg ik email met de vraag "hoe gebruik ik ecoline". Hier is een manier die je kan begruiken. Ik heb geprobeerd om stap voor stap foto's te maken. Je moet met ecoline echt snel werken. Het resultaat zou mooier geweest zijn, als ik niet telkens de verfborstels moest neerleggen om een foto te maken. Maar je krijgt zo toch al een idee.

CLICK ON THE PICTURES TO ENLARGE
KLIK OP DE FOTO'S OM ZE TE VERGROTEN
What you need: simple smooth stamping paper, (old) brushes, ecoline (have the bottles opened already), water, newspaper or something else to protect your surface. Ecoline stains!!
Nodig: gewoon glad stempelpapier, (oude) verfborstels, ecoline (maak de flesjes al op voorhand open), water, kranten om je werkoppervlak te beschermen. Ecoline maakt vlekken die je moeilijk kan verwijderen!!

Use the wide brush to apply the water. The paper has to be really wet.
Gebruik een brede kwast om het papier flink nat te maken.

Apply dots of ecoline.
Dep ecoline verspeid over het papier.

Spread de ink, dabbing with the wide brush.
Verspreid de inkt, al deppend met de brede kwast.

I used a toothpick to add a few drops of ecoline gold. Dab again to spread the gold.
Met een houten prikker een paar druppels gouden ecoline aanbrengen, weer deppen.

Leave to dry.
Laten drogen.

This background can be used for basic stamping, heat embossing, bleach stamping,...I'll post cards/projects using this paper later.
Deze basis kan gebruikt worden om gewoon op te stempelen, te embossen, met bleekwater stempelen,... Ik laat later zien waarvoor ik dit papier gebruik, kaartjes...

16 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren Godelieve! Ben heel benieuwd naar wat je ermee gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend bedankt voor deze duidelijke ecoline les Godelieve, ik sla 'm gelijk op ben er superblij mee! Dat word van de week op zoek naar potjes Ecoline...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastische online workshop ,het is te laat maar je wilt er zo aan beginnen.
    Miek Vugts

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! I'm so exciting :)) What a great tutorial! Thank you so much for sharing it with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel duidelijk Godelieve. Dank je wel voor deze les. Ga het zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thankyou! so much Godelieve this is so clear and easy to understand.. must have a go soon!
    Thankyou for sharing you knowledge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is just great!!!
    Thank you Godelieve! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for the tutorial! Fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. thank you so much for the tutorial.
    I still need to find these inks nearby but now I am not scared to try it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dank je wel voor de info.heb potjes ecoline staan maar wist niet zo goed wat ik er allemaal mee kon doen.k'ga gelijk aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jz, mooie kleuren
    ben ook zeer benieuwd!
    maar ik heb een groot schilderij waar alleen maar ecoline op is gebruikt, ecoline is niet lichtecht en verbleekt over de jaren afhankelijk aan de bllotstelling aan licht, ik vroeg me af of jij wist hoe ik mijn schilderij hiertegen kan beschermen
    je kan me mailen op dries622@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you for the terrific tutorial. You know how much I love your Ecoline backgrounds.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb nog heel veel oude ecoline in mijn schuur staan, volgens mij al twintig jaar oud maar nog goed. Ik ga dat vanmiddag eens uitproberen. Bedankt voor de tip!
    Ik vind je weblogs een ware inspiratie en ben blij dat ik ze ben tegengekomen.
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit ziet er echt supermooi uit allemaal!
    Ik ga morgen met de kinderen in de klas aan de slag met ecoline en ik heb nu heel veel inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.