maandag, januari 02, 2012

Holiday Blogbanner - The Making Of

Before I'm replacing my holidays blogbanner by my regular banner, I want to share some "making of" pictures of the holidays version.
Eer ik mijn gewone blogbanner terugzet, toon ik nog wat foto's die ik nam terwijl ik mijn banner maakte voor de feestdagen.

I stuffed wire cones with moss, and used baking tins with twigs from te garden.
Draadvormen opgevuld met mos, en bakvormen met twijgen uit de tuin.

Hubby's helping hands did the snow.
Helpende handen van mijn ventje.

It's snowing :)
Het sneeuwt :)

I stamped Darkroom Door's Reindeer with Archival Ink #Vermillion, cut it out and glued a toothpick to the back, so I could stick it into the styropor board.
Een rendier van Darkroom Door gestempeld met Archival inkt #Vermillion, uitgeknipt en een prikkertje op de achterkant geplakt, zodat ik hem in de styropor kon prikken.

I also added these tiny cookie tins and berries.
Kleine bakvormpjes en rode besjes erbij.

I made lots of photos, to use just a few. In Photoshop Elements I pasted several photos together, to get a wide image. I added a texture from Kim Klassen. Words and lights in the trees are the finishing touches.
Veel foto's gemaakt, om er maar een paar te gebruiken. In Photoshop Elements plakte ik verschillende foto's aan elkaar, om een brede foto te krijgen, die niet te hoog was. Een textuur van Kim Klassen gebruikt. Wat tekst erbij en lichtjes in de bomen om het af te maken.

22 opmerkingen:

  1. Heel knap hoe je dat deed! Spijtig dat die weer moet verdwijnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien hoe je de banner hebt gemaakt. De banner is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thanks for the "how to"! your banner was amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bקeautiful! thanks for the explanation!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great seasonal banner !! Love your tin trees !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I always enjoy your Christmas banners and this is no exception. Thank you for the "tour behind the scenes", which showed me all the tiny (and important) details that make it so special. I'm intrigued by the baking tin trees! What are those conical tins used for?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Karen:
    Here are some google images, don't know how these are called in English:
    Roomhoorntjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Godelieve om te zien wat je allemaal gebruikt hebt!
    Vond deze banner erg geslaagd en zeer sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Interessant om te zien hoe jij je banner hebt gemaakt. Helemaal "echt", en maar een beetje "gephotoshopped". Wat een werk!!! Héél erg mooi geworden.
    Ik had de mijne ook zelf gemaakt, maar met losse png afbeeldingen die ik tot een geheel had geschikt..
    Nog een goed, gezond en creatief jaar gewenst!

    Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te zien hoe je de banner gemaakt hebt!! Hij is erg mooi!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastic idea, this makes a great banner.
    Happy new year Godelieve.
    Isa x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This looks so fantastic!! Thanks for showing us how you created it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, Christmas must really be over now your beautiful banner is gone! But its wonderful to see how you created it Godelieve! What a brilliant creative idea to use the tins as trees - we call them cream horn tins in the UK (yum yum). Wouldn't a Christmas banner blog hop be a great idea for next year???

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What fun to see how you made your lovely holiday banner! I like the creative use of all your baking items :)
    Jenni

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.