woensdag, september 19, 2018

Gardener's Journal #1 - Hydrangea

A spread in my new art journal.  I couldn't resist taking The Garderner's Journal online class by Alisa Burke.  My first spread is about a favorite in the garden:  Hydrangea.
Een spread in mijn nieuwe art journal.  Ik kijk regelmatig welke online lesjes Alisa Burke heeft, en deze The Gardener's Journal lesjes leken me leuk om te doen.  Ik begon met een favoriet in de tuin:  Hydrangea.

I watercolored the pages using Altenew watercolors.  I secured the spine with tape.  Love to take pictures in the garden, so I'm going to use lots of them.  Love the effect of drawing on photos.   
De pagina's met Altenew waterverfjes gekleurd.  Verstevigd met tape.  Foto's maken in de tuin, daar geniet ik van.  Nu komen ze van pas in mijn journal.  Tekenen op foto's geeft een leuk effect.

I used a microwave flower press to dry these.  Takes less than a minute.  (HERE is an old blogpost about the flower press)
Enkele bloemetjes gedroogd in de magnetron, dat gaat heel snel, minder dan een minuut. (HIER kan je de bloemenpers zien in een oud blogbericht)

I've put the pressed flowers in a glassine pocket.
De gedroogde bloemetjes in een glassine zakje gestopt.

 I found a way to include both pictures of the wreath I made recently.  It allowed me to write something on the back of the photo.

Een manier gevonden om beide fotootjes te gebruiken van de krans die ik onlangs maakte, met schrijfruimte op de achterkant.

 These pens were used.

Een arsenaal aan pennen gebruikt.


I used:
Watercolors:  Altenew
Black Pens:  Artline, Sakura Micron
White Pen:  Signo
Acrylic Marker:  Panduro Azu Pink
Tape

The Gardener's Journal online class by Alisa Burke

4 opmerkingen:

  1. wat mooi!! ..en lijkt me zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtig tuinjournaal, super mooi gedaan, en met je eigen prachtige foto's en bloemblaadjes, heel tof idee ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful! I love your photographs, and this idea of a Gardener's Journal is perfect for you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is supermooi geworden, zoveel leuke details!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.