maandag, september 05, 2011

Storage - Ribbon

An attempt to clean up my ribbon mess.
I wrapped some of it around pieces of cardboard.
Een poging om orde te scheppen in mijn berg lint.
Een deel ervan heb ik rond karton gewikkeld.

I keep the small ends on clothespins.  A tiny rubber band keeps them in place.

De kortere stukjes rond wasknijpers gedraaid.  Kleine elastiekjes (kruidvat) houden het uiteinde vast.


Still thinking of a way to use up my pile of organza ribbon.
Nog een manier bedenken om mijn stapel organza lint te gebruiken.

22 opmerkingen:

  1. ahhh ribbon mess....let´s not even go there:) You would have fun with my ribbon mess for sure. Looks so orderly...maybe I really should clean up the ribbon mess after all....I noticed since I cleaned up my paper mess how much easier it all is to find and hopefully will now use some of it,,,I guess if I finally tackle the ribbon mess I would use it too:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat ziet er netjes uit. Het zal vast heel handig en super werken, als je alles zo kan vinden. Ik heb ook nog zo'n rommel doos met allemaal lint. Super hoor!!
    Groetjes, Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie een heel mooie collectie die nu wel heel netjes gesorteerd is, wow! Die wasknijpers met de korte stukjes vind ik een topidee! Mooie foto's, leuk om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW! Dat ziet er super netjes uit zeg! Ik heb alles rondom kartonnetjes gewikkeld, zijnde de onderkant van de dozen waar de foliezakjes kattenvoer in zitten. Zo heb ik in ieder geval wel alles op 1 maat, dat scheelt. Maar toch zien mijn twee dozen met lint en kant er niet zo netjes uit hoor ..... Er komt namelijk steeds iets bij, waar eigenlijk geen ruimte voor is, dus duw ik er weer een kartonnetje onder, tussen, naast, bovenop. Herkennen anderen dat ook??? Oplossing, ik weet het, een doos erbij!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super idee die wasknijpers.
    Heb ze ooit wel eens gezien in Nederland, maar zou het niet meer weten waar.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik dacht dat ik veel lintjes heb :-) Ook bij mij is het een onoverzichtelijk kluwen, misschien moet ik je goede voorbeeld maar eens volgen en ook aan het reorganiseren gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te hebben zo'n mooie voorraad, maar helemaal leuk om naar te kijken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love the clothespins - they are so charming! Must find me some of these "old=fashioned" kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. If your organza ribbon is synthetic then have a look at Margaret Beal's book where she fuses fabric with a soldering iron. It might help you use some of that gorgeous ribbon. BTW although I don't usually comment I'm a regular reader of your blog & I love your Sunday Scraps. I find your blog very inspiring. Thank you for sharing your art with us.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zier er opgeruimd en netjes uit. En wat heerlijk dat je kunt kiezen uit deze enorme sortering bandjes, kantjes en randjes. Super gaaf.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WOW! You sure have a nice collection of ribbon and trims. I like your storage ideas. Makes it easier to find stuff.

    Your large collection reminds me of my hubby's comment. He always tells folks that we could open up a fabric and rubber stamp store. It would cut down on the clutter, but what would I do then?
    Hugs,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Now that's what I call organised.....great way of storage !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love how pretty it looks as well as being organised. You have inspired me to try and make sense of my ribbon drawer, the clothes pegs look really great and the ones on the cardboard look wonderful. So practical as well as pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het elastiekje errond .... dat doet het 'm. Ik heb de mijne ook allemaal netjes op kartonnetjes gerold, maar heb ze dan vastgezet met een elastiekje. Eén zomer later zaten alle eindjes onder de lijm :(
    Thx voor de tip Godelieve, ik hol straks naar de supermarkt om een doosje elastiekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig Godelieve!!
    Wat zal het straks een genot zijn, om in je werkkamer te vertoeven!!!
    Succes nog met ruimen en sorteren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gosh, that's clever and VERY organised. I have loads of ribbon, too but hardly ever use it - tragic waste. Think I'll do a giveaway... love your new organisers.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh die elastiekjes zijn een vondst, moet ik ook eens naar kijken. Wat die organza betreft, had ik eens ergens gezien, zo'n soort kapstokje met een stok erin, en daar je organza aan, weet alleen niet meer waar?? Was het niet op DIOL?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Now that's what I call organized, super! Looks so neat and tidy and inviting to use. I have a ribbon porcupine - a clear bag with holes that you pull the ribbon through. Yours is definitely neater :)
    Fabulous stash you've got, yummy!
    Jenni

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi opgeruimd! Een genot om naar te kijken, zo lijkt het ineens veel meer, ook al neemt het minder ruimte, vind je ook niet?
    Je hebt me geinspireerd, ben ook begonnen (en nog lang niet klaar, alle kleine eindjes moeten nog, eerst langs 't Kruidvat om te zien of ze hier ook die elastiekjes hebben)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh, ook ik heb mijn lint op van die mooie wasknijpers, maar ga nu gauw elastiekjes halen, want al mijn spelden raken op! Dank voor de tip dus!
    xxDebbie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. organza... sommigen haken er <a href="http://nadinespatterns.blogspot.com/2011/03/tulle-dish-scrubbers-crochet.html>pannensponsjes</a> van ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.