maandag, juni 10, 2013

Watercolored Poppies

 A few days ago the first bright red poppy showed up in our garden.  I love poppies.  And after watching a few videos about painting poppies on YouTube, I wanted to try watercoloring some too.  This is my second attempt.  I never watercolored before, and there's a lot of room for improvement.  But it was fun!
Een paar dagen geleden stond de eerste rode klaproos ineens in bloei in de tuin.  Klaprozen vind ik mooi!!  Na het bekijken van een paar filmpjes op YouTube besloot ik om zelf aan de slag te gaan.  Nooit eerder gedaan!  Dus ik doe maar wat, moet nog veel oefenen, had ik maar tijd.  Maar leuk om te doen was het wel!





I used:
Lyra Aquacolor crayons (Lyra aquarelkrijt bij Art Journey HIER)
Talens Super fine water colors

41 opmerkingen:

  1. Es preciosa me encanta, y no es tan facil pintar tan bién con aquacolor. feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er al heel verfijnt uit! Wil je meer accenten nog toevoegen, want ze zijn zo al heel elegant en heel natuurlijk-breekbaar lijkend, net als buiten... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die gekreukelde tere bloemblaadjes, ze zijn zo mooi en jij vereeuwigde ze schitterend op foto en aquarel. Mijn pet gaat af voor je schilderkunsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ze zijn schitterend geworden Godelieve! Zeker mee doorgaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal geweldig. Ik ben FAN!!! xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze schitterend!! Ik ben er ook fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your first time to watercolor??? Oh Godelieve! This is absolutely stunning! Such wonderful color and detail and all with a lovely watercolor effect. Oh my! Simply gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou als je dit zo kunt doen in de eerste keer, ben je een natuurtalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh My!! So Beautiful!!! What a Lovely job you did on your Poppies!!!
    I too use watercolor crayons but mine are from SU, but wanted more colors... I'm going to go to my local Art store and see if they cary LYRA. How many are in your set?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gorgeous! You're smart to start on a small project - it's beautiful. The photographs are stunning, particularly the close-up of the poppy's centre. I am going back for another look!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wonderful result of the first attempt. Marvellous!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en dat voor de eerste keer, prachtig vind ik het! groetjes Gemma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige blogpost is dit. Prachtige foto's en een meer dan schitterende kaart! Zoooo supermooi geschilderd, wow. De poppies lijken net echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Godelieve jij kunt ook ECHT alles volgens mij.. WAT PRACHTIG !!! super mooi.. ze lijken net echt.. en dit is pas de tweede poging? niet te geloven..
    super mooie kaart.. ik ben erhelemaal weg van.

    liefs Dianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love poppies too - ours are currently in full flower and look wonderful, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig gedaan, Godelieve! Supermooi!
    Groetjes, Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. This is so pretty. I'm with you on the trying to learn to watercolor. Your attempt is MUCH better than mine have been. Let's keep on trying! You did a great job with this card. TFS & being an inspiration. Have a great week. Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig zijn ze! Ware kunst laat je ons zien. Echt goed gelukt lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. SCHITTEREND!!!!! En dit is je eerste probeersel? Echt bere goed Godelieve.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. knap gedaan en dat voor de eerste keer,en klaprozen dat blijft mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauwiiieee. Zo wil ik mijn eerste keren ook wel hebben.
    Dat ziet er meestal toch echt iets anders uit.
    Ben benieuwd naar je 2e en 3e keer :O)

    gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Can't believe you've never tried watercolour before Godelieve - but your first attempt shows it certainly won't be your last! Beautiful..... as is the photograph. My opium poppies are still tight buds but the simple little yellow Welsh poppies have been flowering for a week or more.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I adore poppies too! This watercolour piece is stunning.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beautiful!
    I love poppies and this is beautiful!
    Sandra ltb

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I think they look great. If you did this well as a new watercolorer, you're going to be amazing!

    The photographs are very beautiful as well.

    It's been way too long since I visited your blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind ze supergeslaagd! Wat zijn dit toch mooie bloemen! En dat het jouw eerste keer is, zou je zeker niet zeggen hoor! Ik wou dat ik dat ook al zo mooi kon! Pràchtige creatie!! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb net dezelfde klaprozen in mijn tuin, en ja, ze zijn prachtig hé, ik houd er ook enorm van ! Ik heb dan ook verschillende klaproos-stempels. Maar jouw kaart is prachtig ! (de foto's trouwens ook ) Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. These are beautiful. I can't believe you had never watercolored - what a fantastic job. You can see the papery texture of the poppy! Just lovely. Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. WOW...WOW...WOW, the poppies on your card are amazingly BEAUTIFUL!
    At first, I thought I was looking at one of your lovely photos.
    I'll say you've mastered watercoloring! Simply GORGEOUS!
    I always LOVE your work! Thanks for being SO inspiring!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gorgeous! Did you say it was your first time watercoloring? Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Another beauty! I am trying to catch up on what I missed. As always,,,such an inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.