zondag, juni 14, 2020

European Robin


A few days ago, when I was outside with my camera, a robin landed on a pole in the garden, only 2 meters away from me.   I was able to take a few quick photos.
Een paar dagen geleden was ik in de tuin met mijn camera, toen plots een roodborstje neerstreek op een paal vlakbij, echt maar 2 meter bij me vandaan.  Ik kon snel een paar foto's maken, en weg was ie.

Later, when I uploaded the photos to my laptop I noticed that the bird was missing a leg.
Later, toen ik de foto's naar mijn laptop overbracht, merkte ik dat het vogeltje een pootje mist.

We have several robins in our garden this year.  But I recognize this one.  An earwig in his beak shows that there must be a little one somewhere to feed.  By now I recognize the voice of a little robin.

Dit jaar hebben we meerdere roodborstjes in de tuin.  Maar deze is heel herkenbaar, op 1 pootje.  Een oorworm in zijn bek, dus zit er ergens een jong te wachten op een hapje.  Ondertussen herken ik het geluid dat een jong roodborstje maakt.

Here's the little one, hiding in the hazel leaves, picture is out of focus unfortunately.
Hier is het kleintje, verscholen tussen de bladeren van de hazelaar.  Helaas geen scherpe foto.



The little one is doing great! 
De kleine groeit goed!

3 opmerkingen:

  1. Ocharme, op één pootje, maar gelukkig kan hij/zij nog vliegen en voor het kleintje zorgen. Weer prachtige foto's Godelieve ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely pictures. We have four Goldcrests visiting the feeders in our garden at the moment, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijkbaar lukt dat toch ook, zo met 1 pootje maar.
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.