zaterdag, april 17, 2021

Black & White - 504

As usual on Saturdays I made something in black and white.
Zoals gewoonlijk op zaterdag, maakte ik iets in zwart-wit.

When I received this bubble wrap envelope from Ranger a while ago, I knew I would use it somehow.  I turned it into a cover for my Dyalog Insert Books.  I've put a sheet of acetate inside the envelope, and used black & white checkered duct tape to close it.  To remove the stickiness from the address label I made a paste using same amounts of oil and baking soda.  Worked great.

Toen ik laatst deze omslag in bubbelplastiek ontving van Ranger, wist ik dat ik die op één of andere manier zou hergebruiken.  Het werd dus een kaft voor mijn Dyalog Insert boekjes.  Ik deed een vel acetaat in de omslag en plakte hem dicht met zwart-wit geruite duct tape.  Om het kleverige van het adreslabel te verwijderen maakte ik een papje met gelijke hoeveelheden olie en baksoda (natriumbicarbonaat).  Dat werkte prima.

Next I've put 4 black eyelets in the spine.  I threaded a long black elastic through the eyelets.
Vier zwarte ringetjes in de rug van de kaft geslagen, en er een lange zwarte elastiek door geregen.

On the spine I tied a knot in the long ends of the elastic.
Op de rug van het kaftje knoopte ik de elastiek.

I threaded the ends through a stopper.  This makes the elastic adjustable.
De lange uiteinden door een koordstopper gehaald.  Zo kan het elastiek nog bijgesteld worden.

Easy to add more insert books later.
Er kunnen later makkelijk nog een paar boekjes bij.

3 opmerkingen:

  1. Goed idee om een vel acetaat in de enveloppe te steken. Daar zou ik niet opgekomen zijn :)
    Jij krijgt wel heel mooie enveloppes in je bus. Hier alleen saaie witte :)
    Je kaft is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. very creative, love how your envelope turned out in a book cover

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.