maandag, juli 16, 2018

Harvesting Poppy Seeds

Long ago we received poppy seeds to sow in the garden.  The past weeks I have been harvesting seeds.
Lang geleden kregen we klaprozenzaadjes van iemand, om in de tuin te zaaien.  De voorbije weken heb ik zelf zaadjes geoogst om uit te delen.

They return every year on sunny spots in the garden.
Ze komen elk jaar terug op de zonnigste plekken in de tuin.

I love their seed pods especially.  As soon as the little doors below the crown have opened, it is time to harvest the seeds.
Ze bloeien maar kort, niet erg, want de zaaddozen vind ik eigenlijk mooier dan de bloemen. Zodra de deurtjes bovenaan opengaan is het tijd om de zaadjes te oogsten.

The seed pods inspired me to make the Carved Pods stamps for Darkroom Door.
  De zaaddozen stonden model voor de Carved Pods van Darkroom Door.  

I filled glassine envelopes with poppy seeds, closed the seed packets with washi tape.  A fun job to do on a sunny day.
De klaprozenzaadjes deed ik in glassine zakjes, dichtgeplakt met washi tape.  Een tof werkje op een zonnige dag.

I also stamped tags to go with each seed packet.  Of course I wanted to use the Carved Pods.
Bij elk pakje stempelde ik een label.  Daar gebruikte ik natuurlijk de stempelset Carved Pods voor.

On this tag I used Distress Markers to ink the stamp.
Op dit label gebruikte ik Distress Markers om de stempel te beïnkten.

I also stamped with Distress Oxide inks.
Ook Distress Oxide inkten gebruikt.

But most of the tags were stamped with Scribble Sticks.  I didn't want to stamp the frame, so I used a wet paint brush to apply water to the pod only,  and scribbled with the sticks to get color onto the stamp.

Maar de meeste labels werden met Scribble Sticks gestempeld.  Om enkel de zaaddozen te stempelen, zonder het lijstje er omheen, gebruikte ik een penseel om de stempel nat te maken waar nodig, om er daarna met Scribble Sticks kleur op aan te brengen.

I doodled with a black pen and added splatters using Scribble Sticks and a very wet brush.
Met een zwart pennetje de afdrukken bijgewerkt, en spatjes aangebracht met Scribble Sticks en een heel nat penseeltje.

Darkroom Door has lots of nice quote stamps to combine with the Carved Pods.  I used words from the Art De Fleur Vol 2 set, the Etched Flowers set and the Full Bloom Vol 2 stamp set.
Keuze genoeg voor bijpassende teksten bij Darkroom Door.  Ik koos tekststempels uit de Art De Fleur Vol 2 set, de Etched Flowers set en de Full Bloom Vol 2 set.

Meanwhile most of the seed packets and tags were handed out or sent to family and friends.  I still have a few left...
De zaadjes en labels werden ondertussen uitgedeeld of verstuurd aan familie en vrienden.  Er zijn nog enkele pakjes over...

I used:
Archival Inkpad:  Jet Black
Distress Markers
Distress Oxide Ink Pads
Dina Wakley Scribble Sticks
Micron Pen
Ranger Inkssentials Manila Tags #5
Glassine Envelopes
Washi Tape
Twine

13 opmerkingen:

  1. I love poppy pods - almost as pretty as the poppies themselves. Lovely work and a great idea to give the seeds as gifts, with such beautiful tags.

    Cath x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful tags and your garden is beautiful as well. I wish I could grow them, is this a special one? Mine never seem to bloom :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We only sown them once, about 20 years ago :) They return each year. Send me an e-mail with your address if you want a packet :)

      Verwijderen
  3. Mooie reeks labels. Je maakte er op die manier wel hele toffe cadeautjes van!
    Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik was één van de gelukkigen, nogmaals hartelijk dank ! De bloemen zien er prachtig uit ! Een deel van jouw zaadjes zitten intussen al in de grond, ben heel benieuwd. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH wat mooi!!
    en SUPER mooie papavers zou heel graag de zaadjes willen....en zo'n geweldige tag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ps....zie dat bij jou de buxes er nog staan.wat fijn!! .....ik had er 45 grote..sommige wel 33 jaar oud..en mooie bolle vormen...veel ervan zelf opgekweekt....maar de buxesmot heeft ze genekt...leek goed te gaan dit voorjaar en toen opeens explosie van de rupsen..ik heb niet gespoten of gif gebruikt omdat ik zoveel vogels in de tuin heb..en 2 kippen en 2 konijnen die los lopen...Dus alle buxes eruit gehaald...is nu hele andere tuin...Wat heb jij gedaan dat ze zo mooi zijn gebleven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon geluk gehad tot nu toe met de buxus, niets gespoten. We denken ook aan de vele vogels in de tuin. Momenteel heeft de tuin wel veel te lijden van de droogte.
      Jammer dat jullie de buxus moesten wegdoen. Ik zou het ook heel jammer vinden. We hebben nog planten uit de kwekerij van mijn vader. Sommigen zijn meer dan 2m hoog.

      Verwijderen
    2. van de droogte hier minder..we zitten tussen allemaal sloten in....maar die buxes was echt erg....ik heb een jaar lang echt getobt...de kippen en kauwtjes en koolmeesjes hielpen mee om de rupsen te vangen..maar was geen redden meer aan..zo vies is het dan..stinkt ook en alles wordt bruin...
      Zou heel erg zijn als het bij jou ook gebeurde vooral met die van je vaders kwekerij!! het ging mij ook heel erg aan mijn hart..om ze af te moeten zagen..was ook mega klus alles opruimen..echt eruit halen met schop geprobeerd maar ging bij de meeste niet...

      Verwijderen
  7. They're beautiful, both the poppies and your gift packets, and must bring joy to others!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love the tags. Really nice sayings too. I too have Poppies and they come along every year, I just wish they lasted longer. There are some lovely "frilly" poppies along the side of road and I am going to go and grab a couple pods for myself. I don't think anyone will mind :) I do love the wee box that your seed pods and tags are sitting in, looks really pleasing to my eye! Have a lovely day!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.