vrijdag, maart 08, 2019

Darkroom Door - Flower Girl #3

For Darkroom Door I made 3 cards using the new Collage Stamp 'Flower Girl'.  Links to card #1 and #2 are at the end of this blogpost.
Voor Darkroom Door maakte ik 3 kaartjes met de nieuwe Collagestempel 'Flower Girl'.  Onderaan dit blogbericht vind je een link naar de andere kaarten die ik maakte met deze stempel.

I chose a gel print that I had made earlier, using several Darkroom Door Texture stamps.  I stamped the Flower Girl on a gelprint, using black Archival Ink. The surface is quite rough, hence the distressed stamping, especially on the girl’s skirt.
Een tijdje geleden maakte ik een aantel gelprints met Darkroom Door Texture stempels.  Ik koos er één om de afdruk te maken met zwarte Archival inkt.  De gelprints voelen hier en daar ruw aan, waardoor het stempelwerk er distressed uit ziet, vooral op de rok van het meisje.

Stamping faces over gel prints can be tricky.  To avoid disturbing spots I use my MISTI.  First I stamp the image onto a sheet of acetate.  Then I slide the gel print under the acetate and move it around to find the best spot.  After putting the magnets on the card I remove the acetate to stamp the image on the perfect spot.  Acetate is easy to clean and can be used over and over again.
Als je een gezicht wil stempelen op een gelprint loop je het risico om vlekken te hebben in het gezicht.  Om dat te vermijden gebruik ik mijn MISTI.  Eerst stempel ik op een vel acetaat.  Daarna schuif ik de gelprint onder het acetaat om een goeie plek te vinden waar ik kan stempelen.  Magneetjes op de gelprint, acetaat wegnemen, en stempelen.  Acetaat is makkelijk te reinigen, en je kan het blijven gebruiken.  Door de groene tape kan ik het makkelijk terugvinden op mijn tafel :)

I glued Flower Soft down, using bookbinding glue.  I've also put some flowers inside the basket.  The print was glued onto light green cardstock and adhered to a folded card.
Flower Soft aangebracht met boekbinderslijm.  Ook het mandje gevuld met bloemetjes.  De print op zachtgroen kaartkarton geplakt, en daarna op een dubbelgevouwen kaart.

I used:
Darkroom Door Collage Stamp: Flower Girl 
Darkroom Door Stamp Set: Garden Greetings 
Ranger Archival Inkpad: Jet Black
Flower Soft
Bookbinding Glue
MISTI

*****

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat een prachtige kaart, ziet er door de ruwe achtergrond echt "antiek" uit ! Heel mooi met die Flowersoft. En wat toffe tips met het acetaat, om te stempelen én om het terug te vinden, bedankt ! En..... tot morgen ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slimme truc om gezichten te stempelen. Ik heb een zwak voor Flowersoft. Superleuk bedacht om dit bij deze stempel te gebruiken, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.